Gratulerer!

Finalistene er valgt ut.

Vinneren blir offentliggjort 1. juni.

SE FINALISTENE

Gi blod, redd liv

Team: Kaja

Skole: Nannestad videregående

Beskrivelse

Å gi blod er å gi til fellesskapet. Å gi blod er å redde liv. Alle kan ikke bli blodgivere, men alle kan verve noen og derfor delta. Den røde tråden i bildene er blodet som kobler oss sammen. Hjertet symboliserer både organet som pumper blod gjennom kroppen vår, men også det å gi ut av kjærlighet og omsorg for andre. Slagordet «Gi blod, redd liv» er enkelt og tydelig og formidler det viktige budskapet.

Dette er skisser fra en elevkonkurranse. Vi tar forbehold om at rettigheter avklares med rettighetshavere før kampanjen ev. kan benyttes.

Se presentasjon

Digital Blodgiver

Team: Miriam Arevoll

Skole: Rosenvilde videregående skole

Beskrivelse

«Digital blodgiver» er en interaktiv kampanje som settes i gang når betrakteren holder på mobilskjermen. Hovedideen er å aktivere betrakteren og illustrere at han/hun er nødvendig for at blodgiverprosessen kan fungere.

Prototypen er en animasjon til Instagram. Den settes i gang når betrakteren trykker med fingeren på området vist på mobilskjermen. Animasjonen gir en opplevelse av at betrakterens egne bloddråper strømmer ut, og fyller skjermen. På den nå røde skjermen vil GiBlod.no vise seg med setningen «Vi trenger ditt blod!».

Konseptet appellerer til målgruppen gjennom digitalt innhold som kan fungere på flere applikasjoner og sosiale media plattformer som Facebook, Twitter, Instagram etc.

Dette er skisser fra en elevkonkurranse. Vi tar forbehold om at rettigheter avklares med rettighetshavere før kampanjen ev. kan benyttes.

Se presentasjon

Det er ikke stressende å gi blod

Team: Marius Sinding Askvik

Skole: Metis videregående

Beskrivelse

I denne reklamefilmen spilles det på at det ikke er stressende å gi blod. Dette gjøres ved å vise til stressende/hektiske hendelser i forkant av blodgivningen, som er en forholdsvis rolig aktivitet.

Dette er skisser fra en elevkonkurranse. Vi tar forbehold om at rettigheter avklares med rettighetshavere før kampanjen ev. kan benyttes.